söndag 18 september 2011

På Jobbet...

Jag jobbar på en härlig arbetsplats med otroligt härliga personer!
Vet inte om vårat arbetslag är lite unikt men en stor procentandel är HBT personer på ett eller annat sätt.... och enligt vissa verkar det nästan vara lite "smittsamt" då vi nu är två som kommit ut sedan vi börjat jobba där haha... iaf... i torsdags satt vi i matsalen och babblade lite (som vanligt) om sex...
Jag fick iaf frågan hur det kommer sig att jag inte tränar lika mkt längre som jag gjort tidigare. Hmm vadå? Jag tränar ju!
Här bör väl kanske tilläggas att vi är en liten grupp på 5 tjejer som tycker om att träna och som lägger in våra resultat på en sida som heter shapelink.se, sen tävlar vi med varandra om vem som har mest tränad tid i månaden... jag har vunnit några ggr och skyllt det på frustration... någonstans ska ju energin komma ut!
Nu hade dom dock gjort kopplingen att min träningstid minskat... jag har inga kommentarer... nope not at all!
None what so ever....
Sen fick jag kommentarer att vissa saker minsann inte räknas in som träning...
Här Måste jag ju säga något... seriöst!
Inte träning???
Yeah, right!
Vi hamnade då i konversationen vilken typ av träningspass som är mest jämnförbart med sex...
Jag föreslog aerobics... å fick tillbaka... som att gå i trappor... va?
Pratar vi nu om den träningen som mest liknar sex eller den träningen som förbrukar lika mycket kalorier eller som gör en lika svettig å slut som sex (eller för all del den träningen som ger samma slags träningsvärk å andra blessyrer som sex) ???
Kalorier har jag aldrig orkat bry mig om... så jag tänker på de andra två alternativen...
Liknar mest och gör en lika totalt slut (å kanske lika lycklig?) som sex... (åh träningsvärken haha)
Är jag helt ute å cyklar om jag säger aerobics?
Men hallå... gå i trappor? Sit Ups? Boooooring!
Låter lite... mjau... vart tog Rooooaww vägen?
En annan vän föreslog Zumba...och core... ja... det börjar närma sig ju!
Vad tycker ni?
Vilken tränings aktivitet är mest likt sex?

(Inser oxå här att jag kanske måste lägga in spöktider i mitt tränings schema så jag inte blir avslöjad.... någon slags jämn flow eller nått!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar