fredag 23 september 2011

Underbar dag!

Idag är det ett strålande väder... helt underbart!
Det strålar ikapp med mitt otroligt goda humör idag (igår... å flera andra dagar).
Jag älskar hösten!!!
Kyligt men solsken!
När trädens löv skiftar i tusentals vackra starka färger.
Jag känner mig lite "Ett med Naturen" då (lite Arne Weise hahaha).
Helst av allt skulle jag bara springa ut i skogen och hoppa, dansa och dofta på naturen *ler*
Strosa runt å sparka med fötterna i lövhögar och mysa!
Varför gör man inte det oftare?

Självklart är jag inget fan av den hårda vinden och spöregnet... iaf inte om jag sitter på cykeln... men som den gamla fröken jag är så säger jag: Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder!
Vilket är sant, jag har förbaskat dåliga kläder hahaha...
Men om man inte behöver ge sig ut i regnrusket så finns det inget jag tycker är så mysigt som att sitta inne och höra regnet och blåsten slå mot rutorna, se träden svaja... dricka varmt te (eller varm choklad med grädde och marshmellows), fylla rummet med tända ljus (ääääälskar ljus) och sen bara mysa :D
I LOVE IT!!!
Å ännu bättre om det finns en öppenspis... mmmm myyys!
Å bland det härligaste jag vet: Åska och blixtrar!
Det är mäktigt vackert och oförutsägbart!
Det gillar jag... det oförutsägbara...
Tänker att Hösten måste vara en kvinna... haha... ;)
Så Välkommen Hösten med alla dina härliga väder nycker! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar